Priit Perens: pankrotti on võimalik läbida ka nii, et usaldus jääb

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbank Eesti juht Priit Perens.
Swedbank Eesti juht Priit Perens. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

«Pankrotti on võimalik läbida ka nii, et usaldus ettevõtja vastu ei kao. Meil on praktikaid, kus oleme kaotanud ettevõtjaga raha, kuid teeme äri edasi,» ütles Swebanki peadirektor juht Priit Perens Pärnu Juhtimiskonverentsil. «Äriline reinkarnatsioon on võimalik.»

Kuidas käituvad pangad ettevõtjaga, kes on läbinud pankroti? «Mälu pikkus on individuaalne ja ühtset mudelit usalduse mõõtmiseks pole,» rääkis Perens. «Erinevad pangad käituvad erinevalt ja suhtuvad ka erinevalt nendesse, kes on teistele pankadele kahjumit tekitanud. Ega me ei tea, kui keegi on teisele pangale sisse jäänud. Me ei tohi seda tüüpi infot klientide kohta vahetada.»

Peres ütles, et põhimõtteliselt kehtib põhimõte, et kuidas ettevõtja pangale, nõnda pank ettevõtjale. «Kui me näeme, et keegi inimene on ettevõttest vara välja kantinud, siis me selle inimesega enam äri ei tee,» ütles ta.

Kindlasti ei saa Perensi sõnul pangast raha, kui tulla jutuga, et kui nüüd pank raha kohe ei anna, siis ongi kõik. «Või rääkida pangas sellest, kuidas raha mind muidu väga armastab, ainult et praegu on kehvad ajad või siis ähvardada ja ebaviisakalt lahmida stiilis «kas siis pangas ei töötagi inimesed».»

Perens ütles, et kuvand on ettevõtjale väga oluline. Kriitiline on tema sõnul just pankrotieelne aeg ja pankrotieelsed otsused, mis võivad tihti olla seaduserikkumise piiril. «Usaldust ja kuvandit mõjutab see, kuidas ettevõtja käitub kriisis, näiteks pankrotiolukorras,» ütles Perens. «Oluline on ettevõtja roll ja ettevõtja käitumine, mitte pankrotisituatsioon ise.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles