Transiidikeskus alustab alates reedest koostööd Mitsubishiga

Kalev Aasmäe
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitsubishi logo
Mitsubishi logo Foto: SCANPIX

12. oktoobril väljub Transiidikeskuse Muuga konteinerterminalist esimene täisrong Mitsubishi varuosadega Kaluuga koostetehasesse.

Transiidikeskus kirjutas oma pressiteates, et konsultatsioonid Kaluugas paikneva Citröeni, Peugeoti ja Mitsubishi sõiduautode koostetehase varustusahela koostamise nimel on koos Mitsubishiga toimunud juba mitmeid aastaid. Konkurentsis naaberriikide pakkujatega jäid lõpuks peale Transiidikeskus ja teised Eesti osalised tarneahelas.

«Koostöö Mitsubishiga nende tarneahelas planeerimises on olnud meile väga õpetlik protsess. Nõudlikkust, millega meie Jaapani partnerid silma paistsid, pole võimalik paari sõnaga kirjeldadagi. See on ka põhjendatud – lisaks juba kultuuriliselt sissekodeeritud professionaalsusele on väga põhjalik lähenemine olnud hädavajalik arvestades ka koostööprojekti suurt mahtu,» kommenteeris uut lepingut Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.

Lõpliku kokkuleppe saavutamisele eelnes tarneahela katsetamine testrežiimis. Kogu varustusahel, mis peale konteinerterminali hõlmab laevaliini (kes korraldab konteinerite saabumise Muuga terminali), Eesti Raudtee ja erasektori vagunipargiettevõte (kelle veeremitel kaup liigub), Eesti ja Venemaa poolel tegutsevad raudteeoperaatorettevõtted ning ekspediitorid (kes logistilise tervikpildi eest vastutavad), testiti läbi ning see sai kliendilt positiivsed hinnangud. Tarneahela lülid peavad andmeside mõttes töötama sünkroonis, kus informatsioon saadetiste liikumise kohta peab olema kättesaadav oluliselt enne saadetise saabumist sihtpunkti.

«Käesoleva aasta lõpuni laaditakse 5 rongikoosseisu. Selle faasi raames saame veel tagasisidet andmesidelahenduste ja logistika toimimise kohta, et järgmisel aastal käivitada koostöö täismahus – 200 konteinerit ehk 3 konteinerrongi igas nädalas. Ühelt poolt on selline projekt tunnustus nii meile kui ka teistele Eesti partneritele. Teisalt on see suur väljakutse ja vastutus, millesse suhtume väga tõsiselt,» ütles Laidvee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles